Druh sociální služby: Domov se zvláštním režimem
Poskytujeme pobytovou sociální službu osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu chronického duševního onemocnění, které nemohou žit ve svém domácím prostředí, a jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.
Dospělé osoby (27-64 let), mladší senioři (65-80), starší senioři (nad 80 let) věku, které mají sníženou soběstačnost z důvodu chronického duševního onemocnění a jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc a péči jiné fyzické osoby. Sociální služba je poskytována osobám s chronickým duševním onemocněním – s Huntingtonovou nemocí, schizofrenií, psychotickým onemocněním a etylickou demencí, které jsou závislé na pomoci jiné fyzické osoby. Toto se netýká stávajících klientů služby.
Sociální služba se neposkytuje osobám závislým na návykových látkách, a osobám, které nezvládají komunikaci v českém jazyce.
Tuto definici poslání, cílů a okruh osob, kterým je sociální služba určena schválila Rada Ústeckého kraje usnesením č. 453/59R/2014 ze dne 20.8.2014, a to s účinností od 1.1.2015. Na základě rozhodnutí Krajského úřadu Ústí nad Labem ze dne 16.8.2016 o změně registrace spočívající v upřesnění okruhu osob, kterým je služba poskytována, a to na základě návrhu poskytovatele ze dne 11.8.2016 – žádost o změnu registrace.
Sociální služba našeho Domova vychází ze zákona o sociálních službách, její hlavní úkol je podporovat lidi v nepříznivé sociální situaci a předcházet tak vyloučení ze společnosti. Dbáme, aby naše služba byla poskytována odborně, důstojně, s respektem k základním lidským právům a individuálním přáním a potřeb našich klientů.
Dokladem prezentace naší služby navenek jsou naše webové stránky, informační letáky (též v alternativní podobě). Naši zaměstnanci se pravidelně vzdělávají a dbají na dodržování zákona o sociálních službách a vnitřních předpisů (seznámení s nimi stvrzují svým podpisem). Individuální plány, analýzy potřeb, osobní profily, krizové plány a krizový plán klientů jsou dokladem o našem individuálním přístupu ke klientů, respektu k jejich přáním a potřebám a prohlubování jejich sociálního začleňování získáváním nových dovedností a respektu k vlastní vůli klienta.
O průběhu naší sociální služby má Domov Severka zpracovány vnitřní předpisy, jejichž novelizace naši zaměstnanci nejprve obdrží od sociálního pracovníka k prostudování a připomínkování a následně podepíší, že se nimi seznámili a budou se jimi řídit.
Dlouhodobě spolupracujeme s Agenturou Pondělí Rumburk, která se věnuje sociálnímu začleňování osob s chronickým duševním onemocněním (tj. hledá samostatné bydlení klientům a pracovní uplatnění na trhu práce), jejímž výsledkem jsou klienti, kteří z našeho Domova přešli do samostatného bydlení.
Nedílnou součástí veřejného závazku jsou: webové stránky Domova Severka www.domovseverka.cz, propagační materiály zařízení (letáky, propagační brožury), Směrnice ke Standardu č. 15 – hodnocení a zvyšování kvality sociální služby v návaznosti na naplňování Standardu č. 1, Domácí řád, Směrnice č. 12/2015 Podávání a vyřizování stížností, podnětů, návrhů a připomínek, náplně práce jednotlivých zaměstnanců.
V Jiříkově dne 17.8.2016
Datum platnosti: 02.09.2016
Datum účinnost: 02.10.2016
Schválil: Ing. Pavel Malečerk, ředitel
Vypracovala: Lenka Macnerová, sociální pracovnice
© 2023 Domov Severka Jiříkov, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO